W praktyce rosnące nasycenie rynków detalicznych ma ogromny wpływ na ogólną konkurencję. W ten sposób walka konkurencyjna coraz bardziej przekształca się w proces przesiedleń. Aby tego nie dotyczyć, w wielu firmach niemal niezbędna jest ofensywna strategia marketingowa. Ale w jaki sposób firmy detaliczne mogą zwracać się do klientów za pomocą ukierunkowanych środków marketingowych i co należy wziąć pod uwagę?
W walce z presją konkurencji zwiększanie sprzedaży jest nadal jednym z najlepszych sposobów. Aby jednak tak się stało, ważne jest, aby do nowych i obecnych klientów zwracać się w sposób ukierunkowany i aby stworzyć nowe zachęty do zakupów. Przede wszystkim rozbudowa dotychczasowej bazy klientów jest w tym kontekście dużym wyzwaniem dla wielu firm. Poza marketingiem internetowym czy obecnością na branżowych targach branżowych, promocje i akcje sprzedażowe są skutecznym narzędziem w zwiększaniu sprzedaży. W ten sposób można szybko i łatwo pozyskać nowych klientów do swojej oferty, zarówno bezpośrednio w sklepach, jak i w pasażach handlowych, deptakach oraz miejscach użyteczności publicznej, takich jak centra handlowe czy hole dworcowe.
Ponieważ ostra konkurencja wpływa na biznes w całym handlu detalicznym, prawie nie ma dziedziny, która nie zostałaby dotknięta tym rozwojem. Presja jest obecnie szczególnie wysoka w przemyśle spożywczym. Wiele firm jednocześnie walczy o uwagę potencjalnych klientów, co sprawia, że akcje promocyjne i podobne działania marketingowe są w tej branży niemal obowiązkowe. Każdy, kto nie bierze tu aktywnego udziału w konkursie, może w dłuższej perspektywie szybko znaleźć się w niekorzystnej sytuacji. To samo dotyczy sprzedawców detalicznych i wyspecjalizowanych sprzedawców, którzy specjalizują się w produktach elektronicznych, takich jak telefony komórkowe, telewizory lub komputery. Postęp technologiczny pozwala nowym dostawcom kiełkować jak grzyby po deszczu, co znacznie zwiększyło presję konkurencyjną w ostatnich latach. Firmy zajmujące się modą i tekstyliami, artykułami gospodarstwa domowego lub artykułami drogeryjnymi również mogą odnieść ogromne korzyści z ukierunkowanych kampanii sprzedażowych.
W zasadzie używany sprzęt musi spełniać dwa zasadnicze zadania: prezentacja wizualna odpowiada za wzbudzanie uwagi, a elementy praktyczne umożliwiają interakcję ze zwiedzającymi. Ponieważ kampanie sprzedażowe odbywają się zazwyczaj w różnych lokalizacjach, mobilne stoiska wystawiennicze są doskonałym rozwiązaniem, które można wykorzystać również w punkcie sprzedaży w handlu detalicznym. Mobilne stoisko targowo-sprzedażowe to nie tylko wszystkie niezbędne obiekty takie jak mobilne lady , ekspozytory banerowe czy nadmuchiwane ścianki reklamowe, ale systemy mogą być również instalowane lub transportowane bez większego wysiłku. Oprócz podstawowych elementów, systemy marketingu mobilnego mogą być również wyposażone w dodatkowe produkty, takie jak podświetlane kolumny oraz stojak na broszury lub stojak na monitor .
Ponieważ wygląd stoiska sprzedażowego często decyduje o tym, czy wizyta przyciągnie potencjalnych klientów, projekt odgrywa ważną rolę. Zasadniczo używany sprzęt marketingowy musi:działać jako wizualny hak. Ważne jest, aby prezentacja pod względem projektu i hasła była jak najbardziej przyciągająca wzrok i ukierunkowana. Zwykle klient poświęca tylko kilka sekund uwagi sprzętowi reklamowemu, kiedy po raz pierwszy na niego patrzy. W tym czasie ważne jest nie tylko wzbudzenie podstawowego zainteresowania, ale także skuteczne komunikowanie przekazu reklamowego. Z tego powodu wiadomość powinna być jak najbardziej zwięzła i krótka. Ważne jest również, aby stoisko było dostosowane do własnej dziedziny działalności. Na przykład mobilne lady degustacyjne są idealne dla firm z branży spożywczej.
W sumie pokazuje to, że sukces promocji jest bezpośrednio związany z użytym sprzętem. Każdy, kto swoim stoiskiem zdoła zainteresować potencjalnych klientów, może skutecznie zwiększyć sprzedaż w dłuższej perspektywie.
Sprawdź nasze produkty reklamy wewnętrznej i zewnętrznej, które mogą skutecznie pomóc Ci marketingu firmy:
Szukasz pomysłu na prezent? Chcesz zachować wspomnienia z podróży lub ważnego wydarzenia w Twoim życiu?
Intuicyjny konfigurator
obraz stworzysz sam
Dbamy o każdy szczegół
detale to wyznacznik jakości
Prosty montaż
Instrukcja w zestawie