Reklamy zewnętrzne przybierały latami wiele różnych kształtów i form. Wciąż zmieniają się, dostosowując do odbiorców, możliwości technologicznych ich produkcji. Wciąż potrafią zaskoczyć nie tylko treścią, ale również miejscem ich umieszczenia lub metodą prezentowania treści, lub dostosowywania się, do otoczenia, w którym reklama będzie widoczna. Poznaj popularne rodzaje reklamy zewnętrznej.
Reklama zewnętrzna to rodzaj reklamy, która dociera do potencjalnych nabywców będących poza domem. Składają się na nie wszystkie rodzaje reklam, które można w ten sposób przedstawić odbiorcom, a jednocześnie zwrócić ich uwagę, budując, np. potrzebę zakupu produktu, odwiedzenia miejsca czy spróbowania nowej potrawy.
Każdego dnia mijasz setki reklam zewnętrznych i prawdopodobnie nigdy się to nie zmieni, dlatego tak samo ważne jest dążenie do znalezienia równowagi w ich ilości, ale przede wszystkim, z punktu widzenia klienta drukarni, do zaprezentowania jej treści w odpowiedni sposób, w odpowiednim miejscu, tak aby przyciągnąć jego uwagę.
Out-of-home (OOH) advertising to anglojęzyczna nazwa stosowana do określenia różnego rodzaju reklam zewnętrznych, z którymi możesz mieć kontakt każdego dnia. Jest idealnym narzędziem do przekazywania informacji dużej grupie odbiorców, budowania marki oraz prowadzenia kampanii reklamowych.
Reklamy zewnętrzne cieszą się niesłabnącą popularnością, ponieważ wciąż powstają nowe metody prezentowania treści, nowe lokalizacje, w których reklamy będą widoczne i co ważne, wbrew popularności sieci Internet, wciąż nie wszystko, czego szukamy, musi do nas docierać za pomocą tego właśnie medium.
Reklamę zewnętrzną najprościej podzielić na reklamę tradycyjną oraz reklamę cyfrową.
Tradycyjne rodzaje reklamy zewnętrznej to oczywiście popularne billboardy i plakaty. Wiele firm może również reklamować się na mostach, latarniach, małej architekturze, handlu detalicznym i w punktach sprzedaży.
Cyfrowa reklama zewnętrzna w przeciwieństwie do tradycyjnych drukowanych reklam zewnętrznych, oparta jest zwykle o technologię ekranów LED, dodatkowo rotując wieloma reklamami jednocześnie.
Reklama na bilboardach to jeden z najbardziej rozpoznawany nośnik informacji. Duże plakaty widoczne z wielu stron przyciągają uwagę dużych grup odbiorców. Dlatego ich skuteczność jest bardzo mocno zależna od lokalizacji, w której się znajdują. Reklamy tego typu mogą przybierać różne formy, np. bilboardy statyczne, bilboardy mobilne i bilboardy cyfrowe.
Reklama tranzytowa pojawia się w środkach transportu, najczęściej autobusach czy taksówkach. Przybiera różne formy w zależności od tego gdzie i co ma przedstawiać.
Często spotykaną formą reklamy jest tzw. Mała architektura. To wszelkiego rodzaju reklamy pojawiające się na mniejszych budynkach, np. wiatach przystankowych, przystankach, w kioskach i budkach telefonicznych.
Coraz częściej w sklepach możesz też spotkać się z reklamami wyświetlanymi przy kasach. Nie są one na tyle popularne, aby spotkać je w każdym sklepie, ale ze względu na lokalizację, przyciągają uwagę klientów.
O ile mamy reklamę bilboardową, należy tutaj zwrócić także uwagę, na tzw. Reklamę wielkoformatową, często drukowaną na siatce mesh. Można ją znaleźć w centrach miast na elewacjach budynków czy rusztowaniach. Dzięki odpowiedniemu materiałowi, użytemu do jej produkcji, można ją stosować nawet na budynkach mieszkalnych i biurowych, tak aby nie ograniczać światła wpadającego do pomieszczeń.
Reklama zewnętrzna, jakiej by nie przybrała formy, powinna być dobrze zaplanowana, gdyż niezależnie od jej rozmiaru, nie może zalewać odbiorców nadmiarem treści. Zadaniem reklamy zewnętrznej jest przede wszystkim zwrócenie uwagi odbiorców na ważny komunikat, produkt, usługę czy miejsce, do którego powinien się udać.
Te formy reklamy ciągle ewoluują, przybierając nowe formy, nowe lokalizacje i sposoby produkcji, przez co dopasowywane są i do konkretnych odbiorców, ale również możliwości ich instalacji.
Intuicyjny konfigurator
obraz stworzysz sam
Dbamy o każdy szczegół
detale to wyznacznik jakości
Prosty montaż
Instrukcja w zestawie